سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های طراحی اپلیکیشن مدرن

در طراحی اپلیکیشن باید به بخش های مختلفی توجه کرد تا کارکرد اپلیکیشن در بالاترین حالت ممکن قرار گیرد. از جمله مهمترین بخش های طراحی اپلیکیشن، می توان به ظاهر و امکانات ان توجه کرد. در ادامه لیست قابلیت های یک اپلیکیشن بررسی خواهد شد. با ما همراه باشید.

ویژگی های ظاهری طراحی اپلیکیشن چگونه باید باشد؟

یکی از بخش های مهم در طراحی اپلیکیشن طراحی ظاهر ان است. طراحی ظاهر باید ویژگی هایی داشته باشد که به صورت مدرن دیده شود. در کنار مدرن بودن باید کاربر به راحتی بخش های مختلف اپلیکیشن شما را بیابد. برای مثال در صورت که شما یک اپلیکیشن حمل و نقل طراحی می کنید و در نهایت کاربر نتواند دکمه درخواست ماشین را پیدا کند، به این معنی است که اپلیکیشن شما اصلا کارآمد نیست، چه برسد که مدرن باشد.

مدرن بودن اپلیکیشن یک ویژگی است اما بعد از ویژگی راحتی دسترسی! خب به منظور طراحی اپلیکیشن مدرن ابتدا باید با توجه به طراحی روز، منو ها چیده شود. منو های امروز بسیار تکرار شده اند. حال در صورتی که بخواهید یک تغییر اساسی در اپلیکیشن خود ایجاد کنید، می توانید منو های اپ خود را با تکنیک های مختلف طراحی و کد نویسی به صورت سه بعدی طراحی کنید. به این صورت ظاهر کلی اپلیکیشن شما به خوبی تغییر خواهد کرد.

در کنار بخش منو ها، توجه به تاگل یا دکمه های فعال و غیر فعال سازی نیز مهم است. زیرا نحوه UX و UI این بخش در ظاهر صفحات شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ویژگی بعدی در اپلیکشن ها که می تواند ظاهر اپلیکیشن شما را به خوبی تغییر دهد، صفحه ورود است. در صفحه ورود شما می توانید از طراحی اختصاصی استفاده کنید و طراحی ویژه این صفحه در ظاهر مدرن ان تاثیر گذار خواهد بوذ.

طراحی اپلیکیشن مدرن

ویژگی امکاناتی اپلیکیشن که منجر به مدرن شدن ان می شود؟

ویژگی های امکاناتی مختلفی برای یک اپلیکیشن می تواند وجود داشته باشد. اما برخی امکانات به مدرن شدن اپلیکیشن کمک بسیاری می کنند. یکی از این قابلیت های ایجاد بخش نوتیکفیشن سنتر در داخل اپلیکیشن است. به این صورت هر اطلاعیه به زیبایی برای کاربر نمایش داده شود و همچنین هر نوتیفیکیشنی که ارسال می شود در این بخش قابل دیدن باشد.

بخش دیگری که به مدرن شدن اپلیکیشن کمک می کند، بخش مپ یا نقشه است. برخی برای ویژگی مپ از تصویر استفاده می کنند اما استفاده از مپ های موجود باعث می شود کاربر حس بهتری نسبت به اپلیکیشن داشته باشد.