سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو چه زمانی شروع شد!

سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو از اصلی ترین مواردی است که در حال حاضر برای هر سایت و وبلاگی اهمیت دارد. سئو انقدر اهمیت دارد که بسیاری از شکست های کسب و کار ها به دلیل همین سئو است. با توجه به مورد، اگر بدانیم که سئو از کجا امده بسیار مهم است! سئو همان کلک های ابتدایی است که به موتور های جستجو زده می شد. اما حال با پیشرفت موتور های جستجو، سئو از کلک و روش هاس سیاه به سمت روش های سفید رفته است.

تاریخچه سئو : از شروع تا امروز | پنالتی شدن bmw و دستگیری متخلفان توسط امریکا

اولین زمانی که سئو شکل گرفت کی بود؟

این سوال یکی از مهمترین سوالاتی که افراد بسیاری مشتاقن که ان را بدانند. در مقاله تاریخچه سئو به خوبی در مورد زمان شکل گیری سئو توضیح داده شده است. اما شروع سئو را می توان با پیدایش اولین موتور ها جستجو و دایرکتوری های سایت ها همراه دانست. سال 1994 اولین سالی است که اولین موتور جستجو یا خزنده وب پدید امد. 

نام این سایت webcrawler  بود و لیست 25 سایت برتر را ایجاد نموده بود.

سئو چه زمانی رو به تکامل نهاد؟

یکی از سوالات شما حتما این است که چه زمانی سئو به سمت پیشرفت و سخت تر شدن گام نهاد. این سوال با حضور گوگل در موتور های جستجو همراه است. گوگل برای اولین بار پیج رنگ را ایجاد نمود. با این رتبه گوگل تلاش داشت که سایت های بهتر را از بدتر تشخیص دهد و رده بندی انجام شود. اما یکی از این معیار ها لینک های خارجی بود که بسیاری از سایت ها با روش های کلاه سیاه سایت خود را بالا می اوردند. حتی روش های پیشرفته تری نیز وجود داشت. گوگل در یک زمان به سایت خودروسازی BMW  را به دلیل سئو کلاه سیاه جریمه کرد.

قضیه از این جریان بود که سایت BMW برای کاربران و موتور های جستجو متفاوت نمایش داده می شد. و این باعث رتبه بندی بهتر این سایت شده بود.